اصول ویزای L-1 و E-2

چنانچه مایل هستید کسب‌ و کار خود را در بازار آمریکا گسترش دهید یا چنانچه در حال حاضر گسترش داده اید و نیاز به تقسیم نیروی کار بین شرکت‌های خود را دارید که در قاره‌های مختلف قرار دارند، در هر صورت شما یا کارمندانتان به ویزا نیاز خواهید داشت و ویزای غیرمهاجرتی L-1 یا E-2 ممکن است همان چیزی باشد که شما به دنبال آن هستید.

در قدم اول، لطفاً توجه داشته باشید که به عنوان ویزای غیرمهاجر، این ویزاها به طور مستقیم منجر به اخذ گرین کارت نمی‌شوند. با این حال در شرایط محدود، امکان تغییر L-1A یا E-2 به گرین کارت با استفاده از دسته ویزای EB-1C وجود دارد. (برای اطلاعات بیشتر در مورد این فرآیند به مطالب دیگر ما مراجعه کنید).

ویزای L-1 یک ویزای غیر مهاجرتی است که به شرکت های خارجی این امکان را میدهد که مدیران و نیروهایی که مهارت یا دانش تخصصی دارند را از یکی از دفاتر خود در کشور دیگر به امریکا انتقال دهند. به عنوان کارفرما، شما می‌توانید برای کارمند خود درخواست اقامت در آمریکا به مدت محدود (حداکثر 7 سال برای ویزای L-1A و حداکثر 5 سال برای ویزای L-1B) را ارسال کنید.

E-2 یک ویزای سرمایه‌گذاری غیرمهاجر است. اگر به دنبال راه اندازی یا سرمایه گذاری در یک شرکت آمریکایی هستید، می توانید برای ویزای E-2 درخواست دهید و برخلاف ویزای L-1، این دسته ویزا نیازی به داشتن یک شرکت خارج از آمریکا ندارد.

اولین شرط مهم برای ویزای E-2 این است سرمایه گذار باید شهروند و تبعه کشوری باشد که دارای معاهده بازرگانی با ایالات متحده است (لیست کشورهای قراردادی را می‌توانید در travel.state.gov بررسی کنید).
 شما باید نقشی فعال در اداره شرکت داشته باشید و پس از پایان وضعیت ویزای E-2 خود کشور آمریکا را ترک کنید. (برخلاف ویزای L-1، ویزای E-2 می‌تواند به طور نامحدود در بازه‌های دو ساله تمدید شود).

بنابراین، هر دو ویزای L-1 و E-2 می توانند ابزارهای کارآفرینی بسیار مفیدی باشند. همچنین انجام پروسه آنها ممکن است دشوار باشد، بنابراین ما توصیه می کنیم که با یک وکیل مهاجرت متخصص در زمینه این دسته ویزاها صحبت کنید تا از هر گونه مشکل احتمالی جلوگیری شود.

توجه:

محتوای وبسایت ما فقط برای اهداف آموزشی می باشد و نباید به منزله ی مشاوره ی حقوقی یا ایجاد رابطه ی وکیل – موکل قلمداد گردد.

به منظور پاسخگویی به سوالات پرونده ی خود، لطفا با یک وکیل مهاجرت که در این زمینه تخصص داشته باشد مشورت نمایید.