معافیت از حکم منع ورود (Waiver)

پرزیدنت ترامپ در تاریخ 24 سپتامبر 2017 حکم 9645 مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع کشورهای ایران، لیبی، کره ی شمالی، سومالی، سوریه و یمن و افراد خاصی از کشور ونزوئلا به امریکا را صادر کرد. بنابراین در صورتیکه شهروند هر یک از این کشور ها باشید، از هر طریقی که اقدام کنید درخواست شما توسط اداره مهاجرت امریکا بررسی می شود و در صورت تایید، وقت مصاحبه برایتان تنظیم می گردد با این تفاوت که می بایست در هنگام مصاحبه افسر اداره مهاجرت معافیت شما را از حکم ریاست جمهوری بررسی کند. درصورتی که متقاضی ویزا، شهروند یکی از این کشورها باشد، اگر بتواند 3 مورد ذیل را اثبات نماید، ممکن است بتواند از این حکم معاف شده و وارد امریکا شود:

1.عدم اجازه ورود، سبب ایجاد مشقت و ضرر و زیان ناروا برای متقاضی شود. جهت اثبات میزان این مشقت، متقاضی میبایست افسر کنسولی را متقاعد کند که به علت وجود یک موقعیت غیر عادی باید فورا سفر داشته باشد و تاخیر در صدور ویزا، هدف از سفر را از بین خواهد برد.

طبق حکم ریاست جمهوری معافیت زمانی ارائه میشود که قصد متقاضی از ورود به ایالات متحده، ملاقات و یا اقامت با فامیل نزدیکی که شهروند آمریکا، مقیم دائمی و یا فرد دارای ویزای غیرمهاجرتی معتبری است، باشد (برای مثال همسر، فرزند یا پدر و مادر) و نیز عدم اجازه ورود به ایشان، موجب مشقت ناروا برای فرد شود.

2. ورود متقاضی به کشور، تهدیدی برای امنیت ملی یا امنیت عمومی ایالات متحده نخواهد بود. اینکه ورود شخص به ایالات متحده آمریکا تهدیدی برای امنیت ملی یا امنیت عمومی باشد، امریست که فقط توسط نهادهای ذیربط دولت ایالات متحده قابل ارزیابی است.

3. ورود متقاضی در جهت منافع ملی ایالات متحده می باشد. در صورتی سفر متقاضی به آمریکا، نفع ملی شناخته خواهد شد که متقاضی به افسر کنسولگری ثابت کند که یک تبعه یا نهاد آمریکایی در صورت عدم اجازه ورود متقاضی تا زمانی که محدودیت های سفر برداشته شود، متحمل مشقت خواهد شد.

همیشه از طریق وکیل مهاجرت اقدام کنید!

اگرچه در هرصورت در هنگام مصاحبه امکان معافیت شما از حکم ریاست جمهوری 9645 توسط افسر مربوطه بررسی می شود اما در صورتیکه وکیل داشته باشید، ارائه مدارک و مستندات دقیق و مرتبط و مختص به شرایط شما همراه با نامه وکیل بر روی پرونده تان این امکان را برای شما به حداکثر خواهد رسانید. چنانچه “غیرقابل پذیرش” شناخته شوید، رفاه حال شما و عزیزانتان  و برنامه های آینده شما دچار مشکل خواهد شد. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در خصوص “معافیت” کسب نمایید و یا میخواهید پرونده شما به طورتخصصی بررسی شود با LAWMAKS تماس بگیرید. ما برای انواع معافیت ها خدمات خاصی ارائه میکنیم و آماده ی کمک به شما در تمام طول این فرایند هستیم.

نمونه هایی از ویزاهایی که از طریق معافیت برای هموطنان ایرانی گرفته شده است را ببینید: