برنامه OPT و رشته های STEM

به منظور اشتغال در ایالات متحده، دریافت مجوز کار (EAD) امری حیاتی است. با این وجود، اگر با ویزای دانشجویی در آمریکا سکونت دارید، محدودیت هایی برای اخذ این مجوز خواهید داشت. یک روش برای دریافت این مجوز، از طریق برنامه ی آموزش عملی اختیاری یا OPT می باشد.

برنامه ی OPT، اجازه کار موقتی در زمینه تخصص تحصیلی شما را فراهم می‌سازد. این برنامه به عنوان یک آموزش عملی در محیط کار برای رشته ی شما عمل می‌کند.

با داشتن ویزای F-1، احتمالاً می‌توانید تا ۱۲ ماه اجازه کار در حوزه رشته ی تحصیلی خود را دریافت کنید.

بخش جالب این موضوع این است که اگر شما در رشته های STEM  (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی) تحصیل می‌کنید، می‌توانید در شرایط خاصی برای تمدید ۲۴ ماهه درخواست دهید. این بدان معناست که دارندگان ویزای F-1 که در رشته های STEM  تحصیل میکنند و به دنبال برنامه ی OPT هستند، به احتمال زیاد می‌توانند تا سه سال اجازه کار را دریافت کنند!

علاوه بر این، سازمان اداره مهاجرت و شهروندی ایالات متحده (USCIS) به تازگی پردازش فوق العاده ای را برای دانشجویان ویزای F-1  که به دنبال برنامه OPT در زمینه رشته های STEM هستند، معرفی کرده‌ است که زمان پردازش این درخواست‌ها را به ۳۰ روز کاهش می‌دهد.

لازم به ذکر است که پیرو اطلاعیه اخیر که در تاریخ ۱۵ اگوست توسط دبیرکل دفتر امور مهاجرتی (CIS Ombudsman)  اعلام شد، ممکن است دو تا سه هفته پس از دریافت اعلامیه تاییدیه، مجوز کار و کارت EAD خود را دریافت نمایید.

لطفا توجه داشته باشید که زمان  لازم برای صدور و ارسال کارت جدای از زمان پردازش ۳۰ روزه می باشد.

اگر درخواست I-765 خود را ثبت نموده اید و دو یا سه هفته از تایید درخواست شما گذشته است و همچنان کارت EAD خود را دریافت نکرده‌اید، پیشنهاد می‌شود که از یک کارشناس مهاجرتی مشاوره بگیرید.