تاثیر قانون RIA بر چشم انداز ویزای EB-5

احتمالا شما هم به عنوان یک سرمایه گذار بالقوه، خبر هایی در مورد قانون RIA (2022 Reform and Integrity Act) شنیده باشید.

درگذشته، ساختار برنامه ی سرمایه گذاری EB-5 به گونه ای بود که امکان سوءاستفاده و کلاه برداری توسط عده ای امکان پذیر بود. پیرو چند فقره سوء استفاده مالی و کلاه برداری، نماینده ی کنگره ی ایالات متحده، آقای گرگ استانتون به همراه سناتور چاک گراسلی و سناتور پاتریک لیهی، یک لایحه دو حزبی را به منظور ریشه کن کردن این عوامل، تالیف کردند.

این قانون که  از مارس 2023 اجرایی گردید، از مراکز منطقه ی محافظت می کند و وجوه سرمایه گذاری را به مناطق موثر تر تخصیص می دهد. این امر به روش های زیر صورت می گیرد:

  • تغییر حداقل مبلغ سرمایه گذاری در مناطقی که نرخ بیکاری بیشتری دارند (TEA) به $800,000؛
  • ایجاد صندوق امانت به منظور پرداخت وجود مورد نیاز برای انجام تحقیقات در خصوص سوءاستفاده های مالی؛ مراکز منطقه ای ملزم به پرداخت سالانه به این صندوق می باشند.
  •  انتقال مراکز منطقه‌ ای به مناطق کم‌ درآمد و کم‌اشتغال و به دور از مناطق ثروتمندترو متمرکز کردن سرمایه‌گذاری‌ها در کارهای عمومی و ایجاد اشتغال و پروژه‌های زیربنایی. سرمایه گذاری های انجام شده در مراکز منطقه ای روستایی دارای اولویت در پردازش خواهد بود.
  • تخصیص %20 از ویزاها به مناطق روستایی، %10 به مناطق کم اشتغال و %2 به پروژه های زیربنایی در هر سال مالی؛


ویزاهای اختصاصی که به آنها اشاره شد، مختص کشور های غیرپیشرفته همچون هند، چین و ویتنام می باشند و ویزاهای بیشتری در دسترس آنها قرار می دهد. کشور های دیگری که به سقف ویزای خود نرسیده اند، تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت چراکه پس از تاییدیه ی I-526 دسترسی به ویزا خواهند داشت.

توجه:

محتوای وبسایت ما فقط برای اهداف آموزشی می باشد و نباید به منزله ی مشاوره ی حقوقی یا ایجاد رابطه ی وکیل – موکل قلمداد گردد.

به منظور پاسخگویی به سوالات پرونده ی خود، لطفا با یک وکیل مهاجرت که در زمینه ی ویزای EB-5 تخصص داشته باشد مشورت نمایید.