تغییرات احتمالی در تشکیل پرونده های EB-5

eb5-visa

خلاصه ای از تغییرات احتمالی در تشکیل پرونده های EB-5 و قوانین و مقررات اعمال شده

هر چند قوانین در حال بررسی در این زمینه بسیار وسیع تر و پیچیده تر است؛ اما برای استفاده بهتر مخاطبین خود سعی کردیم که موارد مهم و تاثیر گذار تر را به صورت اجمالی در اختیارتان قراردهیم. لایحه EB-5 Reform Act که سالهاست دولت مردان امریکا را به خود مشغول نموده و مورد اختلاف نظرات آنهاست به نظر می رسد که به انتهای این ناملایمات نزدیک می شود و همزمان با تصویب لایحه بودجه هزینه های کشور (23 مارچ 2018) و با میانجی گری جمهوری خواهان در کنگره (سناتور Cornyn و سناتور Grassley) به نتیجه نهایی خواهد رسید.

در صورت تصویب واجرایی شدن این لایحه تغییرات زیر در پرونده های EB-5 اتفاق خواهد افتاد:

  1. وجود مراکز منطقه ای Regional Centers تا سال 2023 به طور قطعی تمدید خواهد شد.
  2. هیچ کس اجازه فرستادن پرونده های EB-5 ( I-526) را تا ��دت 120 روز نخواهد داشت و اداره مهاجرت از این فرصت برای ایجاد تغییرات لازم در فرم ها، خط مشی های جدید و تطابق با قوانین جدید استفاده خواهد نمود.
  3. اداره مهاجرت تمام پرونده هایی که تا قبل از زمان تصویب لایحه فوق ( تا تاریخ 23 مارچ 2018 ) دریافت کرده است را عطف به ما سبق نموده و بر اساس استاندارد های کنونی بررسی می کند و آنها را در صورت دارا بودن شرایط لازم تایید خواهد کرد. شایان ذکر است برخی از پروژه ها با شرایط خاص همچنان امکان استفاده از قوانین کنونی را برای مدتی خواهند داشت.
  4. به محض اعلام پذیرش پرونده های جدید توسط اداره مهاجرت ، پرونده های جدید با استاندارهای تایید شده جدید قابل بررسی خواهد بود که یکی از موارد بسیار مهم آن افزایش سرمایه گذاری از 925000 دلار تا 1025000 دلار خواهد بود. مبلغ 925000 دلار برای مراکز منطقه ای است که استاندارد های خاصی را رعایت می کنند یا مناطقی که طبق آمار های سازمان آمارگیری کشور جزء مناطق کم درآمد ، با میزان بیکاری بالا و … می باشند.
  5. تعداد سهمیه موجود برای ویزای EB-5 که در حال حاضر استفاده می شود نیز تغیر خواهد کرد. تخصیص 3100 ویزا از سهمیه در نظر گرفته شده کنونی به صورت ذیل می باشد:
    -4501 ویزا به مناطق روستایی و مناطقی که با فاصله از شهرهای بزرگ و کوچک وجود دارند. (Rural Area)
    -4501 ویزا برای سرمایه گذاری در طرح های با اولویت بالا در شهرهای بزرگ و کوچک (Priority Urban Investment) که اجرا یا ساخت طرح در آنها مهم تلقی شود.
    -200 ویزا برای طرح های زیرساختی (Infrastructure Projects).
  6. اجازه فوری تبدیل گرین کارت اولیه به دائمی پس از گذشت بیش از 24 ماه در صورتیکه سرمایه گذاری به طور کامل انجام گرفته و ده شغل مورد نیاز ایجاد شده باشد.
  7. طبق شرایط جدید سرمایه گذار موظف است که اسناد مالیاتی خود را تا مدت 7 سال قبل از سرمایه گذاری و همچنین نوع و ماهیت شغلی و کاری خود را بصورت مستند ارائه دهد.

مجلس تا روز 16 مارچ فرصت دارد تا این مصوبه را تایید کرده و آن را برای تایید نهایی به سنا بفرستد و سنا نظر نهایی خود را تا 23 مارچ اعلام خواهد نمود.

گفتنی است لایحه EB-5 ، بخشی از مصوبات در زمینه بودجه لازم برای هزینه های خرد کشور می باشد. ( Omnibus Spending Bill) که باید تا تاریخ 23 مارچ به تصویب رسیده باشد.