خبر فوری: برندگان گرین کارت لاتاری آمریکا اعلام شدند

سرانجام پس از حدود یک ماه تاخیر در تاریخ 5 ژوئن 2020، وزارت امور خارجه ایالات متحده نتایج ویزای لاتاری که به  گرین کارت لاتاری شناخته میشود و یکی از محبوب ترین برنامه های مهاجرت به آمریکا می باشد را منتشر نمود. شایان توجه است که امسال اعلام نتایج به علت پاندمی کرونا به تعویق افتاد.

کلیه ی ویزاهای لاتاری سال جاری، باید تا تاریخ 30 سپتامبر 2020 صادر شوند. وزارت امور خارجه تاکید نموده است که تنها راه اعلام اسامی برنده شدگان، از طریق وبسایت رسمی این سازمان است. به عبارت دیگر هیچ گونه نامه اطلاع رسانی به برندگان پست نخواهد شد و سفارت خانه ها و کنسولگری ها لیست اسامی برندگان را ارائه نخواهند کرد. متقاضیان می بایست به قسمت بررسی آنلاین وضعیت داوطلب در وبسایت به آدرس https://dvprogram.state.gov/ مراجعه کنند تا نوبت خود را رزرو نمایند.

هرچند برنده شدن قدم بزرگیست اما این تنها آغاز راه است. هر ساله 10-20 میلیون متقاضی برای ویزای لاتاری DV ثبت نام میکنند و تقریبا 100 هزار متقاضی در این مرحله انتخاب میشوند. حدود نیمی از این افراد تمام شرایط مورد نیاز را دارند. در نهایت حدود 50-55 هزار نفر واجد شرایط زندگی در ایالات متحده به عنوان مقیم دائمی خواهند شد. امسال برندگان لاتاری به علت قوانین جدید در حوزه تخلفات اجتماعی  و محدودیت های ورود به ایالات متحده که مربوط به بیماری کووید 19 می باشد، با چالش های بیشتری مواجه خواهند شد. تماس با یک وکیل مهاجرت به منظور افزایش شانس مهاجرت قانونی به ایالات متحده و دستیابی به رویای دریافت گرین کارت آمریکا در سال 2021 پیشنهاد میشود.