طرح مهاجرتی تازه ترامپ – طرحی مبتنی بر شایستگی

trump

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز چهارشنبه طرح مهاجرتی تازه‌ خود را تشریح کرد، طرحی که به ادعای او «مبتنی بر شایستگی» است و او از آن بعنوان بزرگترین اصلاحات در نیم قرن اخیر یاد می کند.

در حالی که جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران به کشور در کانون سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ قرار داشته، موضع او در قبال مهاجران قانونی هم چندان روشن نبوده است.

با این حال او پیش‌تر عنوان کرده بود که در نظر دارد کاری کند که ورود مهاجران قانونی به کشور براساس مهارت و «شایستگی‌» باشد.

رئيس‌جمهوری آمریکا همچنین وعده افزایش دستمزدها از طریق کاهش مهاجرت نیروهای غیرمتخصص را داد. به موجب تدابیر مهاجرتی دونالد ترامپ میزان مهاجرت قانونی به آمریکا طی یک دهه آینده به نصف کاهش خواهد یافت.

افزون بر این طرح جدید دونالد ترامپ در نظر دارد تا جلوی بهره‌من��ی تازه‌واردان از مزایای رفاه اجتماعی را دست‌کم برای پنج سال بگیرد و آنها را ملزم کند تا مهارت و تسلط کافی خود را به دانش زبان انگلیسی نشان دهند.

ترامپ ترجیح می‌دهد مهاجرانی وارد کشور شوند که در زبان انگلیسی نسبت به سایرین برتری دارند و از نظر مالی با ثبات‌تر هستند.

رئیس‌جمهوری آمریکا وعده داد که اقداماتش در زمینه مهاجرت باعث کاهش فقر و افزایش دستمزد و همچنین از محل درآمدهای مالیاتی میلیاردها دلار صرفه‌جویی خواهد شد.