ویزای EB-1C و بیماری همه گیر کرونا

ویزای EB-1C  و بیماری همه گیر کرونا: آیا همچنان گرفتن گرین کارت برای مدیران خارجی، گزینه ی خوبیست؟

با وجود بیماری همه گیر کرونا و نرخ رو به رشد بیکاری، دولت ایالات متحده قدم هایی را در جهت محدود کردن ویزاهای مبتنی بر اشتغال، همچون سری ویزا های H-1 و EB-3 ها ایجاد کرده است که طبق آنها، یک تبعه خارجی جایگزین کارگر آمریکایی که واجد شرایط نیست، میشود.

با این وجود گروه ویزاهای مبتنی بر اشتغال دیگری هم وجود دارند که در ایالات متحده، مشاغل بیشتری ایجاد میکنند از جمله ویزاهایی همچون EB-5 و EB-1C.

با توجه به بیانیه ی ریاست جمهوری در تاریخ 23 آوریل 2020 که در آن پرزیدنت ترامپ برای سرمایه گذاران EB-5 معافیت ویژه ای را در نظر گرفت و بر خلاف بسیاری از ویزاهای مهاجرتی دیگر به آنها اجازه ورود داد، به نظر می رسد دولت آمریکا از گروه ویزاهایی که ایجاد اشتغال می کنند استقبال میکند. از آنجا که ویزای EB-1C نیز منوط به سرمایه گذاری و ایجاد شغل در ایالات متحده است ،  پیش بینی می شود که این ویزا هم مورد استقبال دولت قرار خواهد گرفت.

از دو روش مختلف می توان برای ویزای EB-1C اقدام کرد. روش اول، غالبا همراه با ویزای L-1 و پس از اینکه مدیر عامل خارجی، یک دفتر که یک شعبه وابسته به شعبه “مادر” که در خارج از آمریکا واقع شده است را در داخل ایالات متحده امریکا راه اندازی کند انجام میشود.

روش دوم، چشم پوشی کامل از ویزای L-1 و خرید یک شرکت از پیش موجود در ایالات متحده  می باشد که حداقل به مدت یک سال فعالیت کاری کامل داشته باشد.

اگرچه ممکن است در نگاه اول ویزای EB-1C گزینه ای آسان به نظر برسد، اما امری بسیار پیچیده است و چالش هایی دارد که برای مواجهه و گذر موفق از آنها به برنامه ریزی دقیق یک وکیل مجرب نیاز خواهید داشت.

یکی از مهمترین لازمه های ویزای EB-1C که متقاضیان در انجام آن  موفق عمل نمی کنند، توانایی نشان دادن موثر نقش های مدیریتی و اجرایی است. اداره USCIS به این نکته توجه میکند که آیا متقاضی در انجام فعالیت های روزمره شرکت دخالت دارد یا اینکه آنها را مدیریت میکند.

هر چه بیشتر متقاضی درگیر انجام فعالیت های روزانه و در سطح عملیاتی باشد، احتمال اینکه USCIS آنها را در نقش های مدیریتی یا اجرایی در نظر بگیرد، کمتر است. غالبا اداره USCIS پرونده هایی که در آن متقاضی فقط وظیفه ی مدیریت کارمندان را به عهده دارد، رد میکند مگراینکه متقاضی، مسئولیت مدیریت کارشناسان حرفه ای را داشته باشد.

بر اساس تجربیات ما بهتر است که لایه های مدیریتی در ساختار سازمانی ساخته شود. برای مثال یک مدیر یا مسئول اجرایی موفق مورد نظر EB-1C، کسی است که مدیرانی را که سایر متخصصان را مدیریت می کنند ، راهبرد و مدیریت کند.

توجه: محتوای این خبرنامه نباید به عنوان مشاوره ی حقوقی در نظر گرفته شود.  پیشنهاد میکنیم که برای پاسخگویی به سوالات مهاجرتی خود و آشنایی با قوانین مهاجرت، با یک وکیل مهاجرت تماس حاصل کنید. همچنین این مطالب متعلق به LAWMAKS میباشد و نباید توسط هیچ شخص یا نهادی به هرشکلی کپی یا توزیع شود.