پیامدهای اقامت طولانی مدت و ناخواسته در ایالات متحده

ویروس همه گیر کووید-19 باعث ایجاد عواقب غیرقابل پیش بینی به ویژه برای مسافرانی که دغدغه قانونی بودن اقامت خود در امریکا را دارند شده است.

در شرایط فعلی با لغو شدن پرواز ها و محدودیت های سفر، بسیاری افراد به دنبال راه حل برای این هستند که چگونه اقامت خود را به طور قانونی تمدید کنند تا در وضعیت (Status) ویزا یا مجوز الکترونیکی سفر خود (ESTA) باقی بمانند.

این مسئله خصوصا برای افرادی حائز اهمیت است که حدودا 6 ماه یا بیشتر از اقامت قانونی آنها در ایالات متحده سپری شده است که ممکن است به مدت 3 سال مانع بازگشت آنها به ایالات متحده شود.

با توجه به تغییرات سریع در پروتکل ها و رویه ها، به اشخاصی که وضعیت آنها تحت تاثیر عواقب این  بیماری قرار گرفته است، دریافت مشاوره حقوقی پیشنهاد می گردد.

یکی دیگر از پیامدهای ناخواسته COVID-19 مالیات اقامت برای افرادی ست که مجبور به ماندن در ایالات متحده میباشند. به عنوان یک قاعده کلی، آزمون SPT برای افرادی که سیتیزن یا دارای گرین کارت نمی باشند وحضور فیزیکی در خاک ایالات متحده دارند، اجرا میشود که طبق آن اگر چنین افرادی،

طبق تقویم، برای 183 روز یا بیشتر در آمریکا باشند، به عنوان ساکن مالیاتی ایالات متحده در نظر گرفته می شوند و بر مبنای یک قاعده جهانی، مشمول مالیات بر درآمد فدرال ایالات متحده میشود. 

هرچند این مساله بر روی وضعیت بسیاری از اتباع خارجی تأثیر می گذارد ، تاثیر آن بر بخش های تجاری که معمولاً تعداد قابل توجهی اتباع خارجی را در نیروی کار خود دارند از جمله صندوق های سرمایه گذاری ، مشاغل IT و شرکتهای مشاوره ای دوچندان می باشد.

به اتباع و شرکتهای خارجی که تحت تاثیر این شرایط با پیامد های اقامت بیش از مدت مجاز در ایالات متحده مواجه شده اند، توصیه می شود با وکلای مجرب مهاجرتی و همچنین مشاوران مالیاتی مشورت کنند.

برای ارزیابی اختصاصی پرونده خود با LAWMAKS تماس بگیرید.

توجه: محتوای این خبرنامه نباید به عنوان مشاوره ی حقوقی در نظر گرفته شود.  پیشنهاد میکنیم که برای پاسخگویی به سوالات مهاجرتی خود و آشنایی با قوانین مهاجرت، با یک وکیل مهاجرت تماس حاصل کنید. همچنین این مطالب متعلق به LAWMAKS میباشد و نباید توسط هیچ شخص یا نهادی به هرشکلی کپی یا توزیع شود.