اخذ اقامت و پاسپورت دومینیکا در کمتر از ۶ ماه

سرمایه گذاری در دومینیکا

کشور دومینیکا به منظور جلب سرمایه مورد نیاز برای توسعهٔ اقتصادی خود ، در قبال سرمایه‌گذاری در پروژه‌های دولتی، تابعیت و حقوق شهروندی را به سرمایه‌گذاران اهداء می‌کند. اقتصاد دومینیکا کاملاً به گردشگری، کشاورزی و اخذ مالیات وابسته است.

اخذ پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری به دو روش زیر امکان پذیر است:

1- پرداخت کمک بلاعوض به دولت دومینیکا (سرمایه گذاری)

در این روش فرد متقاضی می بایست مبلغی را به عنوان سرمایه به دولت دومینیکا اهدا کند. این سرمایه اهدایی اغلب صرف تاسیس و بازسازی بیمارستان و مدرسه، گردشگری، صنعت و … می شود.

سرمایه اهدا شده به دولت دومینیکا قابل استرداد نمی باشد و هزینه با توجه به شرایط متقاضی متغیر است.

از جمله شرایط لازم برای متقاضیان اهدا سرمایه به دولت دومینیکا: داشتن سن حداقل 21 سال، عدم سوء پیشینه و سلامت جسمانی .

سرمایه مورد نباز:
100,000 دلار برای متقاضی مجرد
175,000 دلار برای متقاضی و همسر
200,000 دلار برای خانواده تا 4 نفر
25,000 دلار برای هر فرد دیگر واجد شرایط که به خانواده اضافه شود

2- خرید ملک در پروژه های تعیین شده

یکی از روش های دیگر مهاجرتی به دومینیکا از طریق خرید ملک است. اگر می خواهید به دومینیکا مهاجرت کنید، بهتر است یک ملک بخرید و صاحب خانه شوید. با سرمایه گذاری در این بخش می توانید به راحتی صاحب پاسپورت دومینیکا شوید. مناطق بسیار زیادی برای خرید ملک برای افرد متقاضی وجود دارد. بعضی از این مناطق مناظر و چشم اندازهای فوق العاده ای دارند.

مبلغ مورد نیاز برای خرید ملک در کشور دومینیکا 200,000 دلار می باشد. همچنین هزینه های قابل پرداخت به دولت دومینیکا در این نوع سرمایه گذاری عبارتند از:
25,000 دلار برای متقاضی اصلی
10,000 دلار برای همسر
35,000 دلار برای خانواده تا 4 نفر
50,000 دلار برای خانواده تا 6 نفر
70,000 دلار برای خانواده تا 7 نفر

متقاضی پاسپورت کشور دومینیکا پس از دریافت پاسپورت خود باید حداقل به مدت 3 سال ملک را حفظ کند و پس از مدت 3 سال در صورت تمایل به ادامه ی تابعیت کشور دامینیکا می بایست ملک مورد نظر را برای 2 سال دیگر حفظ کرده و پس از آن اجازه فروش ملک را خواهد داشت.
مالیات های مربوط به ملک در کشور دومینیکا از طریق بانکداری آنلاین انجام می شود و گواهی لازم برای این امر از این طریق صادر می شود.

مزایای مهاجرت و اخذ پاسپورت دومینیکا

سفر به بیش از ۱۲۰ کشور دنیا از جمله اتحادیه اروپا بدون ویزا
عدم نیاز به مدرک تحصیلی, زبان و حضور فیزیکی
معافیت از پرداخت مالیات بر ثروت، هدیه، ارث، درآمد خارجی، و ارزش افزوده
اجازه انجام مبادلات تجاری با کشورهای حوزه ی کارائیب بدون نیاز به پرداخت مالیات

درباره دومینیکا

دومینیکا کشوری است جزیره‌ای در دریای کارائیب. نام رسمی آن کشور همسود (مشترک‌المنافع) دومینیکا و پایتخت آن روسو است.

دومینیکا به خاطر طبیعت دست‌نخورده‌ای که دارد «جزیره طبیعت کارائیب» نامیده شده‌است. جمعیت این کشور 77,000 نفر (در سال 2017) است. زبان رسمی این کشور انگلیسی است و زبان‌های کریول دومینیکایی و فرانسوی نیز به عنوان زبان‌های گفتاری استفاده می شوند.

کریستف کلمب این جزیره را به نام روز یکشنبه (در لاتین: dominica) یعنی روزی که این جزیره را کشف کرد نام‌گذاری نمود. کشف این جزیره در تاریخ ۳ نوامبر ۱۴۹۳ بود. امروزه ۸۶٫۸٪ از مردم دومینیکا سیاه‌پوست هستند.

درواقع دومینیکا در تاریخ ۳ نوامبر ۱۴۹۳ توسط کریستف کلمب و در طی سفر دومش به «بر جدید» کشف شد. او این سرزمین را در اختیار بومیان سرخ‌پوست کارائیبی و جنگجویی یافت که از نسل بومیان آراواک بودند.

در قرن شانزدهم کشتی‌های اسپانیایی به دلیل شرایط باد و جریانات آبی مناسب، معمولاً در دومینیکا لنگر می‌انداختند ولی به دلیل مخالفت و مقاومت‌های مردم دومینیکا، عملاً در آنجا ساکن و مستقر نشدند.

حکومت دومینیکا دموکراتیک و مردم سالار است. قوهٔ مقننه پارلمان دومینیکا است که وظیفه قانون‌گذاری را بر عهده دارد. رئیس کشور رئیس‌جمهور و رئیس دولت نخست‌وزیر است که با رای مستقیم مردم برگزیده می‌شوند.

استانهای دومینیکا

دومینیکا به ۱۰ استان تقسیم شده‌است. استان‌های این کشور Parish نامیده می‌شوند که در اصل به معنی یک «بخش کلیسایی» است. جمعیت هر استان در سرشماری سال ۲۰۱۱ در داخل پرانتز آمده‌ است:

  1. پریش سنت اندرو (۹٬۴۷۱)
  2. پریش سنت دیوید (۶٬۰۴۳)
  3. پریش سنت جورج (۲۱٬۲۴۱)
  4. پریش سنت جان (۶٬۵۶۱)
  5. پریش سنت جوزف (۵٬۶۳۷)
  6. پریش سنت لوک (۱٬۶۶۸)
  7. پریش سنت مارک (۱٬۸۳۴)
  8. پریش سنت پاتریک (۷٬۶۲۲)
  9. پریش سنت پل (۹٬۷۸۶)
  10. پریش سنت پیتر (۱٬۴۳۰)

dominica-map